Мої педагогічні знахідки

 

                                                                                                                      

Щоб розгорнути книжку в повноекранному режимі, натисніть на кнопку, на яку вказує стрілка.

Літературні диктанти

Життя і творчість Л. Костенко і В. Стуса

  1. Постать якого письменника на теренах української літератури залишається взірцем безкомпромісності, високої національної свідомості, людської гідності  (Л. Костенко)
  2. Який навчальний заклад Л. Костенко закінчила з відзнакою? (Московський літ.  ін-т)
  3. Назва першої збірки Л. Костенко ( « Проміння землі»)
  4. Якою премією Л. Костенко була нагороджена за цикл віршів «Інкрустації»? (італ. ім. Петрарки)
  5. Які збірки Л. Костенко не дійшли до читачів через політичний тиск у літературі? («Княжа гора», «Зоряний інтеграм»)
  6. Основні ознаки лірики Л. Костенко (Високохудожність, висока інтелектуальність, глибокий патріотизм)
  7. Зразком якого виду лірики є вірш « Хай буде легко»?( Любовної лірики)
  8. Визначте проблеми роману « Маруся Чурай» (Проблема служіння народові, вірності та зради в любові, буття України; України скореної.)
  9. Хто з українських поетів став символом незнищенності людського духу, національного духу (В. Стус)
  10.  Прихильником якої філософії був В. Стус? (Екзистенціалізму)
  11. Хто із світових величин і на здобуття якої премії висувв Стуса? (Генріх Белль, Нобелівської)
  12.  Перша збірка і збірка знищеної тюремної лірики В. Стуса ( «Круговерть» «Птах душі»)

Проза В. Дрозда, О. Гончара, Г. Тютюнника

  1. Представником якої літературної течії  60-90 р.р. ХХ ст. є В. Дрозд? ( Химерної)
  2. Представником якої літературної течії  є О. Гончар? (Лірико-романтичної)
  3. Який твір О. Гончара був різко розкритикований владою? ( «Собор»)
  4. Визначте,до яких за тематикою творів відноситься новела «За мить щастя» , з яким твором і якого автора ця новела споріднена за головною думкою ?( тема війни, В. Винниченко «Момент»)
  5. До складу якого роману входить новела   «Залізний острів»?( "Тронка" )
  6. Головна думка твору « За мить щастя» ( Кожна людина має право на щастя, хоч і короткочасне)
  7. Тема новели « За мить щастя» ( Кохання романтичне артилериста та мадярки)
  8. «Залізний острів» - це новела-засторога, бо ( на прикладі головних героїв автор стверджує, що людство стало мішенню у результаті ядерних озброєнь, людству загрожує знищення)
  9. Основна проблема новели « Три зозулі…» Г. Тютюнника (Проблема любовного трикутника)
  10.  Особливості композиції твору « Три зозулі…» ( Новела в новелі)
  11. Який із вивчених творів Тютюнника має автобіографічні елементи ( « Три зозулі…»)
  12. Назвати образи-символи новели « Три зозул...і», пояснити їх значення ( Зозуля – символ туги, жіночної самотності, сосна – символ рідної землі, домівки)

Життя і творчість Г. Косинки

  1. Справжнє прізвище Косинки ( Стрілець)
  2. Літературний дебют Косинки (Оповідання « На буряки»)
  3. Від чого походить псевдонім Косинки? ( Від назви квітки червоні косинці)
  4. До якої творчої групи входив новеліст ( «Гроно»)
  5. Назва першої збірки Косинки ( «На золотих богів»)
  6. Твори якого російського автора перекладав Косинка ? ( Антона Чехова, Гоголя «Мертві душі»)
  7. Новела « В житах» стилістично близька до новели ( М. Коцюбинського «В житах»)
  8. Яке прізвисько мав головний герой новели « В житах» ( Дізік )
  9. Про кого говорить Уляна так : «То, Корнію, зуби чортові, а не Дзюба» (про чоловіка)
  10.  Кульмінація новели « В житах» подібна до кульмінації твору ( В. Винниченка « Момент»)
  11.  За стилем новела « В житах» ( Імпресіоністична)

Давня українська література

  1. Ліро-епічний твір з драматично  напруженим сюжетом, у якому йдеться про трагічні або фантастичні події називається ( баладою)
  2. Ознаки балад ( приватність, трагізм, драматичність, сюжетність, незвичні і фантастичні події)
  3. Метаморфози – це
  4. Слово Біблія у перекладі з грецької означає ( збірка книг)
  5. Біблія складається з частин...
  6. Біблія писалася мовами ( арамейською, грецькою, староєврейською)
  7. Біблія налічує книг ( 66)
  8. Зразком біблійної лірики є ( Книга псалмів )
  9. Псалом – це ( піснеспів, який ( виконувався у супроводі псалтеріона)
  10.  Яку релігійну книжку в Україні використовували як спеціальний підручник (Псалтир)
  11.  Перший слов’янський переклад Святого Письма зробили ( Кирило і Мефодій )
  12.  Біблію українською мовою перекладали ( П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький)

Творчість поетів " празької школи"

  1. Поети «Празької школи» були емігрантами у ( Чехо-Словаччині)
  2. За стилем «пражани» були ( неоромантиками і неокласиками)
  3. Концепція людини у «пражан» - це українець (духовно сильний, національно свідомий)
  4. До «Празької школи»  належали...
  5. Збірка Ю. Маланюка мала назву («Стилет і стилос»)
  6. Послом, прозаїком, критиком, перекладачем, вченим-хіміком, винахідником серед «пражан» був (Леонід Мосендз)
  7. Сина Олександра Олеся звали ( Олег Ольжич)
  8. Назва журналу, що його редагувала Олена Теліга ( «Літаври»)
  9. Від кого з українських поетів Оксана Лятуринська навчилася милозвучності вірша, кого вважала своїм вчителем ( П. Тичину)
  10.  Почесним головою якого об’єднання українських письменників у діаспорі був Маланюк? («Слово»)
  11.  Назвати збірки Маланюка (« Стилет чи сталос», «Гербарій», «Земля і залізо», «Земна Мадонна», « Перстань Полікрата», « Вибрані поезії», «Влада», «Серпень», «П’ята симфонія»)
  12.  Як називав Маланюк Україну у поемі « Варязька балада» ( «Степова Еллада», «Нова Еллада»)
  13.  Яке літературне угруповання організував у Польщі Маланюк («Танк»)
  14.  Завдання поета Маланюк висловив рядками ( Якщо в нації  вождя нема,тоді вожді її – поети!
  15.  Головна ідея поезії «Стилет чи стилос» (поет повинен безкомпромісно служити народові, формувати свідомість нації)
  16.  Головна думка поезії «Стилет чи стилос» (українське письменство своєрідне, воно змушене реалізувати свій талант у несприятливому для творчості національному середовищі. Поети мусять торувати шлях до незалежності та дежравності України, тому що завжди бракувало національно свідомих фахівців, але при цьому лишатися митцем, писати свої твори за законами краси)

Літературний диктант

1) Все хорониш від напасти, не дозволиш в гріхи впасти ( «Ой хто, хто Миколая любить»)

2) «Нова радість стала» (Колядка)

3) Повторення рядка «Ой радуйся, земле, Син Божий народився» (це рефрен).

4) "Там овечки покотились, а баранці народились" ("Щедрик, щедрик, щедрівочка")

5) "Щоб ви міряли гроші мискою, а дітей – колискою" ("Засівна")

6) "Ой весна. Весна, днем красна" ("Веснянка")

7) "Співай, співай товаришко, бо заходить сонце" ("Ой кувала зозуленька")

8) "В Тарнарудськім млині всі пропали свині. Хлопці шкіри натягали усі зуби поламали" ("Кривий танець")

9) "Ой біжить, біжить мала дівчина" (Русальна)

10) "Виси, мій віночку,  на золотім кілочку" ("Ой вінку, мій вінку")

11) "А сонечко котиться, котиться" (Жниварські пісні)

Літературний диктант

1. Які часи описано у творі М. Старицького "Орлине гніздо"

2. Як називається замок ("Орлине гніздо")

3. Вмерти за що вважала честю для себе Олеся за віру?

4. Що робить громада і священик перед обороною? (Освячують, кроплять святою водою мури фортеці)

5. Хто з героїв сказав: «Зуміємо вмерти і святині нашої в руки поганців не покинемо»? (Олеся)

6. Кого називала «на всю округу пеклом і жахом» (воєвода Чарнецький)

7. Хто на бенкеті польської шляхти став на захист українських жінок (Корецький)

8. Що робили козаки з пораненими побратимами (кидали у воду або вбивали) 

9. Скільки разів Орися віддала наказ стріляти в Корецького (2 рази)

10. Яке рішення приймає громада стосовно пропозиції здатися (стояти до кінця)

11. Що робить Орися для того, аби батько не дістався ворогам? (стріляє в нього з рушниці)

12. Ватага якого козака мужньо обороняла Бушу? (Вернидуба)

 


Лінгвістичні диктанти

Складне речення

  1. Складним називається речення, яке має …
  2. Засобом зв’язку частин складного речення є ( сполучники, сполучні слова, інтонація)
  3. Складні речення діляться на такі види  залежно від засобів зв’язку( сполучникові та безсполучникові)
  4. Є такі види складних сполучникових речень (СПР, ССР)
  5. У ССР частини, що входять до його складу, є між собою ( рівноправними)
  6. Групи сполучників сурядності...
  7. До єднальних сполучників належать...
  8. На розділові смислові відношення між частинами ССР вказують сполучники (розділові) і ці відношення мають  значення (взаємовикл., чергування подій)
  9. Коріння навчання гірке, зате плід його солодкий (зміст., віднош. протиставні)
  10.  Коли між частинами ССР ставимо ; ?
  11. Тут віє вітер сильний і січе дрібний дощ (розділ. знак чому?)
  12. Схема попереднього речення

Дієслово

  1. Дієслово має такі граматичні категорії (час, число, особу, рід, вид, спосіб)
  2. У речені дієслова найчастіше виконують синтаксичну роль (присудка)
  3. Форми дієслова...
  4. Визначте, яка це форма : написано, розказано, написаний, розказаний?
  5. Я люблю ловити рибу.

      У мене виникло бажання творити добро. ( визначте синтаксичну роль інфінітива)

  1. –ти і –ть в інфінітивах – це (суфікс)
  2. У формі якого часу особове дієслово має  кат. роду і числа? ( мин. ч.)
  3. Визначте вид дієслів : пишу, намалював, ліпили, пофарбують
  4. Як визначити закінчення в особовому дієслові? ( змінити за особами)
  5.  Які це дієслова : темніє, запахло, нудить, хурделить, замело? (безособові)
  6.  Поставити дієслово будувати в усіх формах минулого часу 1 особи однини і 2 особи множини
  7. Які дієслова належать до І і ІІ дієвідмін?                                                                                                                                                                                                

Чергування голосних і приголосних

  1. Для того, щоб перевірити чи відбувається у слові чергування, треба його (змінити або утворити спільнокореневе)
  2. Чергуватися можуть лише голосні чи тільки приголосні? (і голосні, і приголосні)
  3. При утворенні від іменників прикметників за допомогою суфікса -ськ змін зазнає (кінцевий приголосний основи)
  4. У слові нога відбувається чергування (г-ж-з)
  5. У словах великий, веселий, весна у першому складі пишемо е, тому що змінивши слово ( ненаголошений стає наголошеним)
  6. За прикметників, додавши суфікс ськ до слів Побужжя, Париж, Воронеж , отримаємо суфікс (-зьк)
  7. У буквосполученнях таких пишемо завжди пишемо е  ( -ере-,- еле-)
  8. Якщо е та и ненаголошені, то вони вимовляються (нечітко)
  9.  Які кінцеві приголосні основи при творенні від іменників прикметників з суфіксом –ськ зберігаються ? ( д, т)
  10.  Якщо написання ненаголошених е неможливо перевірити наголосом, то (слово  треба перевірити за словником та запам’ятати)
  11.  У словах учень, березень при зміні ненаголошений е (випадає)

Прислівник

  1. Прислівник відповідає на питання …
  2. Найчастіше прислівник у реченні буває …
  3. Є такі розряди прислівників за значенням...
  4. Вчора, сьогодні, завтра (прислівники обставинні часу)
  5. Прислівники творяться такими способами …
  6. Спосіб творення прислівника біло-біло
  7. Літеру и у прислівниках пишемо після (шиплячих та твердих приголосних)
  8. Літеру і пишемо після (м’яких і пом’якшених)
  9. Утворити від прислівника ясно вищий ступінь складену форму
  10. Визначте ступінь порівняння прислівників найбільш добре, найменш охайно ( найвищий ступінь  складена форма)
  11.  У прислівниках зрання, спросоння пишемо ( -нн-)
  12. Якщо наголос падає на суфікс, то пишемо (нн)
  13.  Якщо наголос падає на корінь, то пишемо (н)
  14.  Чи має прислівник закінчення ? 

Лінгвістичний диктант

 

1. Розділ науки про мову, що вивчає лексичне багатство мови (Лексикологія)

2. За походженням українська лексика є (запозичена та власне українська)

3. Синоніми – це слова...

4. Високо-низько, вузький-широкий — це слова (антоніми)

5. Національні особливості рідної мови відображає лексика (власне українська)

6. Властивість слова вживатися у різних значеннях називається (багатозначністю, полісемією)

7. Омоніми – це слова...

8. Є такі різновиди омонімів... (Евфемізм – це)

9. Слова, що подібні між собою за звучанням, будовою частково (пароніми: адресат – адресант; абонент – абонемент )

10. Застарілі слова є двох типів (архаїзми та історизми)

11. Неологізми бувають загальнонародні (на позначення нових явищ, предметів) та авторськими.

12. Протиставлен6ня подій, явищ, що будується на антонімії – це...

13. Інтернаціоналізми – слова, що вживаються у багатьох мовах в одному значенні: конституція, алгебра, арія.  

 

Лінгвістичний диктант

 

1. Частина слова без закінчення (основа)

2. Інша назва закінчення

3. Щоб визначити закінчення треба…

4. Не мають закінчень взагалі...

5. Частини –ся, -сь, що приєднуються до дієслів, називаються…

6. Спосіб словотворення слова «снігопад»

7. Твірна основа...

8. Зробити морфемний розбір слова означає

9. Формотворчі афікси беруть участь у творенні (форм того ж слова)

10. Посадити, саджу, посадити  це...

11. Спосіб творення слів «синь», «далеч»

Лінгвістичний диктант

 

1. Розділ науки про мову, що вивчає словниковий склад (Лексикологія)

2. Застарілі слова поділяються на (архаїзми та історизми)

3. Слова мінералка, маршрутка, мент, писака належать до...

4. Слова слідуючий, міроприємство, столова належать до

5. За походженням лексика української мови поділяється...

6. Суржик – це змішування...

7. Неологізми – це слова, що позначають...

8. Який це вид застарілої лексики: волость, козак, земство, кріпак (історизми)

9. Наука, що займається укладанням словників, називається (лексикологією)

10. Інтернаціоналізми – це слова, які...

11. Лексичне значення слова пояснює словник...

12. Книжна лексика поділяється на групи: суспільно-політична, наукова, офіційно-ділова.

 

 



Тести за змістом художніх творів

Біографія Лесі Українки

                                                   І варіант

1. Леся Українка народилася в:

а) Ковелі;

б) Новограді-Волинському;

в) Луцьку.

2. Кому присвятила поетеса свою першу поезію «Надія»?

а) матері Олені Пчілці;

б) товаришці дитячих літ Варварі Дмитрук;

в) тітці Олені Косач.

3. Хто дав Лесі псевдонім «Українка»?

а) батько Петро Антонович Косач;

б) мати Ольга Петрівна Косач;

в) дядько Михайло Петрович Драгоманов.

4. До кого з близьких подруг приїжджала Леся Українка на Кременеччину?

а) до Ольги Кобилянської;

б) до Наталі Кобринської;

в) до Марії Биковської.

5. Кого вважала Леся своїм духовним батьком?

а) Тараса Шевченка;

б) Івана Франка;

в) Михайла Коцюбинського.

6. Яку назву мав підручник для навчання молодших сестер, напи­саний 19-річною Лесею Українкою?

а) «Читанка»;

б) «Граматика»;

в)  «Стародавня історія східних народів».

7. Про кого йдеться в інтимній поезії «Уста говорять:Він навіки зги­нув!»?

а) про Климента Квітку;

б) про Василя Стефаника;

в)  про Сергія Мержинського.

8. З яким відомим композитором родина поетеси була у дружніх взаєминах?

а) з Миколою Лисенком;

б) з Кирилом Стеценком;

в) з Миколою Леонтовичем.

9. Учасницею якого літературного товариства була Леся Українка?

а) «Громада»;

б) «Плеяда»;

в)  «Просвіта».

10. Яка з драматичних поем була видана після смерті поетеси в журналі «Рідний край»?

а) «Одержима»;

б) «Кассандра»;

в)  «Бояриня».

11. Хто дав таку оцінку творчості Лесі Українки: «Від часу Шевченкового "Поховайте та вставайте, кайдани порвіте..." Україна не чу­ла такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї слабосильної, хворої дівчини...»?

а)  Михайло Драгоманов;

б)  Іван Франко;

в)  Михайло Павлик.

12. Автором повісті «Дочка Прометея» є:

а) Борис Олійник;

б) Микола Олійник;

в)  Микола Зеров.

 


І.П.Котляревський "Наталка Полтавка"

Варіант  1

1. Яку з пісень виконує Наталка Полтавка на початку одноіменної п'єси?

а) " Їхав козак Дунай";

б)  "Ой під вишнею";

в)  "Віють вітри, віють буйні".

2. Чому Наталка не хотіла виходити заміж за возного?

а) бо її мати не давала благословення;

б) бо була засватана вже;

в)  бо любила іншого.

З. Хто сказав про Наталку такі слова «Золото,а не дівка! ... Кроме того, що красива, розумна, моторна і до всякого діла дотепна,-яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою.»?

а) возний;

б) виборний;

в)  Петро.

4. Як Наталка познайомилась з Петром?

а) у сусідки на вечорницях;

б) Петро з Наталкою разом росли;

в) друг Микола познайомив Петра з Наталкою

5. Про що возний попросив виборного?

а) бути за хрещеного батька його синові;

б) прихилити на його бік Наталку і її матір;

в) допомогти у комерційній справі.

6. Чому Терпелиха хотіла, щоб Наталка виходила заміж і не чекала на Петра?

а) бо Петро їй не подобався;

б) бо їй уже набридло терпіти злидні й нестатки;

в) бо знала, що у Петра вже є інша дівчина.

7. Про кого такі слова сказав виборний: Так чом же ви не одружите­ся? Уже ж , здається, пора. Хіба в ченці податися хочете?

а) про возного;

б) про Петра;

в) про Миколу.

8. Чому Наталка дала згоду вийти заміж за нелюбого?

а) щоб розгнівати Петра;

б) бо не хотіла засмучувати матір, була послушною дочкою;

в) бо дізналася, що Петро ніколи не вернеться;

9. Хто з цих людей був приятелем Петра?

а) Микола;

б) возний;

в) Тетерваковський.

10. Про кого Микола сказав «Юриста завзятий і хапун такий, що і з рідного батька злупить»?

а) про возного;

б) про виборного;

в) про Терпила.

11. Що найбільше сподобалось Петру у Харкові?

      а) театр;

б) пам'ятник Котляревському;

в) музей.

12. Що вирішує Наталка, коли дізнається, що Петро живий?

а)  що не піде тепер за Тетерваковського;

б)  що не може піти проти волі матері;

в)  втекти з коханим у Полтаву.

 

Варіант 2

1.  Хто з героїв п'єси сказав "Вернися до мого серця! Нехай глянуть очі мої на тебе ще раз і навіки закриються"?

 а) Наталка;

б) Терпелиха;
в) Горпина.

2. Що запропонував возний Наталці під час першої зустрічі?

а) матеріальну допомогу;

б) вийти заміж за нього ;

в)  підсобити з виробленням документів на землю.

3. До кого Наталка сказала: "Знайся кінь з конем, а віл з волом"?

а) до Макогоненка;

б) до Тетерваковського;

в) до Терпила.

4. Яку з перелічених пісень співала Наталка возному, коли він зізнався ій у коханні?:

а) "Ой під вишнею...";

б) "Видно шляхи полтавськії";

в)  "Віють вітри, віють буйні."

5. Що вважає Наталка своїм багатством?

а) добре імчя;

б) щире кохання;

в) батьківський спадок.

6. Хто з героїв п'єси сказав:"Наталці треба не письменного, а хазяїна доброго, щоб умів хліб робити і щоб жінку свою з матір'ю годував і зодягав"?

а)  Петро;

б)  виборний;

в)  Микола.

7. Що відповів виборний возному, коли дізнався, що Тетерваковському подобається Наталка?

а)  "вона вам не пара";

б)  "старостів треба засилати";

в)  "навіщо вам така бідна простачка?".

8. Чому багаті колись Наталка з матір'ю тепер так бідно жили?

а) бо батько Наталчин ще до  смерті "розточив своє майно";

б) бо не було господаря в хаті, який би тримав у руках ґаздів­ство;

в) бо збанкрутували внаслідок грошової реформи.

9. У чому Терпелиха вбачає основну причину нестатків у їх з доч­кою житті?:

а) у непокорі Наталки і небажанні вийти заміж;

б) у тому, що чоловік помер, залишивши їх на призволяще;

в)  у тому, що до Наталки ніхто багатий не сватається.

10. На що сподівалася Наталка, коли після вмовлянь матері пообі­цяла неньці вийти заміж за першого зустрічного?:

а) на швидке повернення Петра;

б) на те, що всі ті, кому вже давала гарбуза, більше не нава­жаться свататись;

в) на те, що втече з-під вінця.

11. Кому належать слова "Все для тебе зроблю, все д,ля тебе стер­плю, і коли мені бог поможе осушити твої сльози, то я найщасливіша буду у світі"?

а) Наталці;

б) Терпелисі;

в)  Горпині.

12. Як закінчилась пєса?

а)  Петро віддав зароблені гроші Наталці на посаг, а сам пішов у Полтаву;

б)  Наталка утекла з Петром;

в)  возний уступає Наталку Петру.

 

І.П. Котляревський "Енеїда"

 

Варіант 1

 

1. Коли було надруковано перші частини «Енеїди» Котляревського?

а)1978р.;              в)1798р.;

6)1898р.;              г)1799р. .

2. Котляревського вважають:

а) зачинателем нової української літератури;

б) основоположником нової української літератупи;

в) батьком української прози;

г) народним співцем .

З. Хто чи що змусило Енея покинути Дідону, в яку він закохався?

   а) батько;               в) війна;

   б) боги;                  г) чоловік Дідони.
4. Як звали Анхізового сина:

а) Турн;    в) Низ;

   б) Еней;    г) Евріал.
5. Де жила Дідона?

а) на острові Індокитай;   в) у Сицилії;

   б) в Кримській землі;        г) у Карфагені.
6. Кому належать слова?

« Де общеє добро в уладку, Забудь отця, забудь і матку, Іди  повинность ісправлять.»

а) Енею;            в) Іулу;

б) Евріалу;        г) Нептуну.

7. 3а чиєю намовою троянські жінки підпалюють флот Енея?

а) богині Ірисі;            в) Нептуна;

б) богині Венери;       г) Зевса.

8. Пливучи морем, про кого троянці співають пісні?

а) про Хмельницького;       в) про Сагайдачного;

б)  про Анхіза;                   г) про Зевса.

9. Що або хто став причиною війни між троянцями й латинцями?

а) кінь дерев'яний;

б) змагання за прихильність принцеси;

в) цуцик няні;

г) образа нанесена Енеєм царю Латину.

10. Які події відбуваються у третій частині поеми?

а) гостювання троянців у Карфагені;

б) перебування троянців на острові Сицилія;

в) перебування Енея у пеклі;

г) війна між троянцями і рутульцями.

11 .Серед названих імен земними героями є:

а) Юнона, Венера, Еол;        в) Зевс, Турн, Лавінія;

    б) Анхіз, Сівілла, Евріал;      г) Нептун, Вулкан, Дідона.
12.Бог Вулкан викував на щиті Енея:

 а) слова: прийшов, побачив, переміг;

б) героїв українських народних казок;

в) персонажів слов'янської міфології;

г) портрет Зевса.

 

Варіант 2

1.Скільки років писалася поема «Енеїда»:

а) 25;                               в) ЗО;

6)31;                                г) 13.

2.Повне видання «Енеїди» відбулося в Харкові у:

а) 1798р;                         в) 1809р;

б) 1808р;                         г) 1842р.

3. Укажіть, які події відбуваються в другій частині?

а)   подорож Енея в пекло;

б)   опис подальших мандрів Енея; обід небожителів у Зевса;

в) Еней в двобої з Турном здобуває перемогу;

г) Еней познайомився з Дідоною.

4. Енею та троянцям під час подорожі допомагають:

а) Юнона, Еоя, Венера;        в) Венера, Нептун, Вулкан;

б) Паріс, Зевс, Борей;           г) Зефір, Геба, Пріам.

5. Кого звав мамою Еней?

а) Юнону;        в) Венеру;

б) Ірисю;          г) Дідону.

6. Яке завдання дали Енеєві боги?

а) заснувати Рим;                  в) знищити латинян;

б) завоювати Корфаген;       г) підкорити Лавінію.

7. Хто супроводжував Енея до пекла?

а) Анхіз;          в)3евс;

б) Сівілла;      г) Нептун.

8. Яким автор показує Енея в останніх частинах?

а) гультяєм;       в)сміливим воїном;

б) ловеласом;    г)боягузом.

9. Про кого з героїв поеми Котляревський пише:" Прямий, як сосна, величавий, Бувалий, тертий, здатний, жвавий, Такий, як був Нечеса-князь На нього всі баньки п ялили."..

а) Низа;         в) Зевса;

б) Еріала;      г) Енея.

10. "Енеїду" за детально відображений світ духовної та матеріальної культури українського народу М.Рильський назвав:

а)  книгою буття українського народу;

б)  настільною книгою кожного українця;

в)  енциклопедією українського життя:

г) панорамою життя України.

11. У рядках із поеми "Енеіда

.. .в кривавих ризах тут;
За нею рани,смерть,увіччя,
Безбожність і безчоловіччя,
Хвіст мантії її несуть...       

зображено:
а) Юнону;                    в) Дідону;

б) Цирцею;                  г) Сивіллу.

12."Енеіда"написана таким віршованим розміром:
а) хореєм;                   в) ямбом;

б) поемою;                  г) дактилем.

 


П. Куліш " Чорна рада"

1. Як називався хутір , на якому жив Черевань?
а) Білгород;

б) Хмарище;

в) Вишнівка.

2. Про кого з героїв роману ці слова:

«У нього здавна була охота до бджоли, так тепер певноуже пасічникує»?

   а) про старого Шрама;

   б) про Сомка;

   в) про Череваня

3. Що робив Божий чоловік з грішми?

 а) викупляв невольників;

 б)купляв на них книги;

 в) роздавав бідним.

4. Що хотів зробити в Україні старий Шрам?

   а) підняти повстання проти поляків;

   б) об'єднати український народ з російським;

   в) привернути всю Україну до однієї булави.

4. Чому Лесина мати не дала згоди на сватання Лесі за Петра?

   а) бо Петро їй не подобався;

   б) бо пообіцяла дочку іншому;

   в) бо Леся Петра не любила.

6. З якою метою їхали у Київ разом зі Шрамом Черевань та його сім'я?

   а) відвідати святі місця;

   б) на козацьке віче;

   в) відвідати родичів.

7. Яку перешкоду мав подолати Петро Шрам, щоб зійтися в поєдинку з Кирилом Туром?

   а) перестрибнути провалля;

   б) переплисти річку;

   в) піднятися на вершину гори.

8. Хто виходив Петра після тяжкого поранення?

   а) монашки;

   б) батько;

   в) Череваниха з дочкою Лесею.

9. У боротьбі за гетьманство чиєю прихильністю користувався Іван Брюховецький?

   а) козаків, мужиків, бідноти;

   б) козацької старшини;

   в) міщан.

10. Яку кару отримав Кирило Тур від запорожців?

   а) був побитий киями;

   б) був позбавлений участі в раді;

   в) йому оголосили бойкот.

11. Де мала відбутися чорна рада?

   а) в Батурині;

   б) у Ніжині;

   в) Романовському Куті.

12. Що зробили прихильники Сомка на раді?

   а) перейшли на бік Брюховецького;

   б) підняли збройне повстання;

   в) підірвали Ніжин.